Nasza strona korzysta z plików cookie
Serwis w celach prawidłowego funkcjonowania, statystycznych i reklamowych korzysta z plików cookie. Możesz zarządzać plikami cookie z poziomu Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies na naszej witrynie znajduje się w polityce prywatności. Wykorzystywane pliki cookies zwiększają prawdopodobieństwo, że reklamy produktów lub usług wyświetlane w ramach usług internetowych, z których korzystasz, będą bardziej dostosowane do Ciebie i Twoich potrzeb. Pliki cookie mogą być wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz niespersonalizowanych.

Regulamin sprzedaży PSB MRÓWKA

Obowiązujące od 01.08.2022

Niniejsze „Ogólne Warunki Sprzedaży” zwane dalej „OWS” regulują stosunki cywilno-prawne pomiędzy stronami, w zakresie obrotu handlowego wszelkimi towarami będącymi w ofercie PSB MRÓWKA MARBUD SP. Z O.O. zwanym dalej „PSB Mrówka” ,„Sprzedawcą bądź Sprzedającym”. Przez „Kupującego” rozumie się nabywcę towarów Sprzedawcy na podstawie niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży.

1.      Zakres współpracy:

 

a.   Niniejsze OWS stanowią integralną część ofert, umów o współpracy oraz dostaw zawieranych/realizowanych przez sprzedawcę. Niniejsze OWS unieważniają wszelkie poprzednie warunki sprzedaży i umowy ramowe/wstępne. Niniejsze OWS są jedynymi warunkami, które mają zastosowanie do umów zawieranych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, z którymi nie została zawarta indywidualna umowa sprzedaży towarów wyłączająca obowiązywanie niniejszych ogólnych warunków sprzedaży.

b.   Niniejsze ogólne warunki sprzedaży obowiązują w odniesieniu do wszystkich umów sprzedaży Towarów z Kupującymi, OWS dotyczą wszelkich towarów będących aktualnie w ofercie Sprzedającego.

c.   Akceptacja niniejszych warunków następuję poprzez zakup towarów w sklepie PSB Mrówka

d.   Zaniechanie przez Sprzedającego dochodzenia roszczeń z tytułu jakiegokolwiek uchybienia lub naruszenia niniejszych OWS nie oznacza zrzeczenia się dochodzenia roszczeń z tego tytułu, ani zrzeczenia się dochodzenia roszczeń z tytułu kolejnych przypadków naruszenia tego samego lub innego OWS.

2.      Towary:

a.    Obok dostępnych w sklepie Towarów zamieszczone są podstawowe informacje wskazujące na pełną nazwę Towaru, jego rodzaj, producenta (markę) oraz kod sklepowy.

b.    Obok części Towarów zamieszczone są także ‐ stosownie do rodzaju Towarów – informacje opisujące ich podstawowe właściwości, w szczególności ‐ wymiary, grubość, wagę, kolor, objętość, itp.

c.     Jeżeli Towar wymaga montażu, sposób jego dokonania jest opisany w dołączonej do Towaru instrukcji.

d.    Warunki gwarancji określane są przez producentów Towarów (lub ich przedstawicieli na terenie Polski) w dokumencie gwarancyjnym.

e.    Szczegółowych informacji dotyczących właściwości każdego Towaru oraz sposobu montażu udzielają pracownicy sklepu Mrówka.

f.      Ceny Towarów są podane są w złotych polskich i zawierają obowiązujący podatek VAT (są cenami brutto).

g.    Towary objęte promocją są w widoczny sposób oznaczone czerwonymi cenami.

h.    Towary objęte wyprzedażą są w widoczny sposób oznaczone żółtymi cenami.

3.      Wykonanie umowy i realizacja zamówień indywidualnych:

a.      Sprzedawca realizuje zamówienia w uzgodnionym z Kupującym terminie. Sprzedawca zastrzega, że czas realizacji zamówienia wynosi nie mniej jak 14 dni roboczych.

b.      O wszelkie zmiany zamówienia Kupujący wnioskuje pisemnie. W terminie 3 dni od złożenia zamówienia. Zmiany zgłoszone w terminie późniejszym, mogą zostać nieuwzględnione przez sprzedającego.

c.      Kupujący jest zobowiązany dokonać sprawdzenia ilości i jakości wydanych/dostarczonych towarów w momencie wydania, potwierdzając ten fakt na kopii dokumentu wydania lub faktury.

d.      Potwierdzenia odbioru winna dokonać upoważniona przez Zamawiającego osoba poprzez umieszczenie na w/w dokumencie czytelnego podpisu.

e.      Braki ilościowe i jawne wady jakościowe stwierdzone przy odbiorze z magazynu Sprzedawcy, kupujący jest zobowiązany zgłosić natychmiast.

f.       Stwierdzone różnice ilościowe i jawne wady jakościowe, w przypadku dostaw do Kupującego poprzez przewoźnika, Kupujący jest zobowiązany niezwłocznie zgłosić poprzez sporządzenie protokołu przy udziale przewoźnika z dokładnym opisem różnic ilościowych bądź też wad jakościowych. Fakt ten Kupujący winien też odnotować na kopii dowodu dostawy.

g.      W przypadku, gdy Kupujący przyjął towar nie sprawdziwszy jego stanu oraz ilości albo nie zgłosił przewoźnikowi pisemnych zastrzeżeń wskazujących rodzaj braku lub uszkodzenia – domniema się, że otrzymał towar w stanie spisanym w liście przewozowym.

h.      Z chwilą wydania towaru Kupującemu, przechodzą na niego wszelkie korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru.

4.    Ceny, Płatności, zakup:

a.    Zapłata za Towary jak również wszelkie zaliczki uiszczane są przez Kupującego w kasach sklepu PSB Mrówka

b.    Płatności w kasie mogą być dokonywane gotówką, kartą kredytową, kartą płatniczą, kartami podarunkowymi, bonami, punktami payback oraz w zależności od aktualnej dostępnej oferty za pośrednictwem rat.

c.     Klienci posiadający kredyt kupiecki, mogą dokonać zapłaty za pośrednictwem przelewu w terminie ustalonym na dokumencie sprzedaży.

d.    Towar nabywany na zasadach kredytu kupieckiego wydawany jest osobie upoważnionej do jego odbioru, co potwierdza pisemne upoważnienie.

e.    W sklepie PSB Mrówka Kupujący ma możliwość zakupów na raty poprzez zawarcie umowy kredytu na zakup towarów/usług. Aktualna oferta ratalna dostępna jest na stanowisku do obsługi rat. Sprzedający zastrzega sobie prawo do czasowego wycofania płatności ratalnej z oferty.

f.      W celu uzyskania faktury VAT Kupujący zobowiązany jest poinformować kasjera o chęci zakupu na fakturę VAT przed rozpoczęciem transakcji.

g.    Sprzedający wystawia faktury VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011, Nr 177, poz. 1054 j.t. ze zm.)

5.    Obowiązki i odpowiedzialność sklepu:

 

a.    Przed dokonaniem płatności kasjer sprawdza, czy do Towaru dołączone są wszystkie jego elementy wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim instrukcje obsługi, informacje dotyczące konserwacji lub inne dokumenty przewidziane dla tego rodzaju Towaru.

b.    Przed dokonaniem płatności kasjer sprawdza, czy do Towaru został dołączony dokument gwarancyjny oraz weryfikuje zgodność znajdujących się na Towarze oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym. Ponadto, kasjer sprawdza stan umieszczonych na Towarze zabezpieczeń.

c.     Odpowiedzialność sprzedającego oraz uprawnienia przysługujące Konsumentowi z tytułu rękojmi określa ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (wersja jednolita: Dz.U. z 2014 poz. 121) w brzmieniu zmienionym przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 poz. 827).

d.   Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru niezależnie od uprawnień wynikających z udzielonej przez producenta Towaru gwarancji. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi. Jednakże w razie wykonywania przez Kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia przez Kupującego sprzedającego o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez producenta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.

e.    Jeżeli do zakupionego Towaru został dołączony dokument gwarancyjny, uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami i zasadami określonymi w dokumencie gwarancyjnym. Sprzedający nie ma wpływu na sposób ani czas rozpatrzenia zgłoszonego w ten sposób żądania do producenta.

f.      Sprzedający odpowiada wobec Kupującego za wady fizyczne Towarów. Kupujący może żądać obniżenia ceny albo odstąpić od umowy, chyba że sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni Towar na wolny od wad albo wadę usunie. Jeśli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana albo sprzedający nie uczyniła zadość obowiązkowi wymiany lub usunięcia wad, Kupujący może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy.

g.    Kupujący może zamiast zaproponowanego przez sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedającego.

h.    Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Kupującego inny sposób zaspokojenia. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady.

i.      Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

j.      Sprzedający odpowiada za wady fizyczne Towarów, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Konsumentowi.

k.     Jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru Kupującemu domniemywa się, że istniała ona w chwili zakupu Towaru przez Kupującego.

l.      Kupujący traci uprawnienia określone w pkt. f) ‐ h), jeżeli przed upływem określonego powyżej dwuletniego terminu od dnia stwierdzenia wady nie zawiadomi o wadzie sprzedającego. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed upływem terminu.

m.   Reklamacje z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru należy kierować do sprzedającego. Reklamacje można składać osobiście w Dziale Obsługi Klienta lub w miejscu wyznaczonym przez Dyrekcję sklepu oraz drogą pocztową.

n.    Procedura reklamacyjna jest wszczynana po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego Kupującego.

o.    W protokole reklamacyjnym, sporządzanym przez pracownika PSB Mrówka przyjmującego reklamacje, Kupujący wskazuje dostrzeżone wady i nieprawidłowości zakupionych Towarów, precyzuje oczekiwany sposób załatwienia reklamacji.

p.    Sprzedający rozpatruje reklamację zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

6.   Zwroty towarów:

a.   Zwrot towarów spowodowany błędnymi dyspozycjami Kupującego odnośnie towarów przyjmowany będzie do rozpatrzenia jedynie w przypadku powiadomienia Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji i wyrażeniu przez niego zgody na dokonanie zwrotu.

b.    Zwrot towaru spowodowany błędnymi dyspozycjami Kupującego przyjmowany jest w cenie sprzedaży, przy czym Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonania potrąceń w wysokości 30% wartości netto zwracanego towaru bez konieczności wykazania szkody. Jeśli koszty poniesione przez sprzedającego związane ze zwrotem towarów przekroczą wartość wskazaną powyżej, Sprzedający może zażądać odszkodowania uzupełniającego do wysokości faktycznie poniesionych kosztów. W przypadku zwrotu towarów nietypowych, wykonanych na specjalne zamówienie Kupującego ewentualne warunki zwrotu, a w szczególności wysokość potrąceń określi indywidualnie Sprzedawca. Przy czym potrącenie to nie może być mniejsze niż 50% wartości towaru.

c.     Kupujący może dokonać zwrotu Towaru w stanie niezmienionym (Towar nieużywany, oryginalnie zapakowany) w zamian za zwrot pełnej ceny zwracanego Towaru obowiązującej w dniu dokonania zakupu.

d.    Kupujący nie może zwrócić Towaru, który został dla niego specjalnie wykonany / zamówiony.

e.    Podstawą zwrotu Towaru jest okazanie dowodu zawarcia umowy (paragonu, faktury lub karty Mrówka CLUB, zeskanowanej przy transakcji zakupu towaru).

f.      PSB Mrówka zastrzega sobie prawo zweryfikowania, czy zwracany Towar nie został przez Kupującego uszkodzony lub zużyty. Zwrot nie będzie możliwy, jeżeli Towar okaże się uszkodzony, zużyty lub nie będzie towarem pełnowartościowym.

g.    Maksymalny termin, po przekroczeniu, którego możliwość zwrotu nie będzie rozpatrywana wynosi 14 dni od daty sprzedaży. W przypadku posiadaczy karty Mrówka CLUB zwrot towarów jest bezterminowy.

h.    Zwrot towarów na magazyn odbywa się na koszt Kupującego.

i.      Towary z następujących grup asortymentowych nie podlegają możliwości zwrotu: farby, chemia budowlana, tynki, drewno i płyty, towary sprzedawane na wagę, towary sprzedawane „ z metra” (tkaniny, wykładziny, przewody, folie, siatki, ceraty itp.), rośliny, źródła światła (np. żarówki)

j.      Zwrot środków za zwracany towar w przypadku jego przyjęcia na magazyn, nastąpi w formie karty podarunkowej.

7.    Usługi dodatkowe:

 

a.    Kupujący może skorzystać z usług transportowych. Usługi świadczone są w oparciu o Regulamin Usług Transportowych.

b.    Usługi transportowe stanowią świadczenie niezależne od sprzedaży Towarów.

c.     Dostawa Towarów zakupionych w sklepie PSB Mrówka możliwa jest jedynie na terytorium Polski.

d.    W celu skorzystania z usług transportowych lub pomocy w załadunku, jak również w celu uzyskania dodatkowych informacji w zakresie tych usług, należy zwrócić się do działu obsługi klienta w sklepie PSB Mrówka.

e.    Sklep PSB Mrówka realizuje dodatkowe usługi techniczne w postaci:

- barwienia tynków

f.      Szczegółowe informacje dotyczące sposobu wykonywania poszczególnych usług, ich ceny oraz czasu ich wykonania udzielają pracownicy sklepi PSB Mrówka

g.    Po wyrażeniu woli skorzystania z usługi dodatkowej, która wymaga dokonania jakichkolwiek zmian w Towarach, które Kupujący chce zakupić w sklepie, a przed jej wykonaniem przez pracownika, Kupujący płaci w kasie pełną cenę Towaru.

h.    Usługa dodatkowa wykonywana jest zgodnie z życzeniem Kupującego z zastrzeżeniem, iż pracownik informuje Kupującego możliwych negatywnych skutkach przeprowadzenia modyfikacji w sposób przez niego określony. Po wykonaniu usługi dodatkowej Kupujący odbiera Towar i udaje się do kasy w celu uiszczenia pozostałej części ceny.

i.      Odpowiedzialność sklepu PSB Mrówka za tak zmodyfikowany Towar oraz uprawnienia Konsumenta określają postanowienia ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (wersja jednolita: Dz. U. z 2014 poz. 121) w brzmieniu zmienionym przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 poz. 827) dotyczące umowy o dzieło.

8.    Siła wyższa

 

a.    Wszystkie zdarzenia niezależne od stron, a mające wpływ na realizację umowy sprzedaży mieszczące się w przyjętej zwyczajowo definicji „siła wyższa” zwalniają strony umowy od odpowiedzialności bez prawa do roszczeń drugiej strony. O zaistnieniu takiego przypadku strony zobowiązane są do natychmiastowego wzajemnego powiadomienia.

b.    W razie niemożliwości wykonania dostawy Towarów z powodu siły wyższej w potwierdzonym terminie strony dopuszczają, wyznaczenie dodatkowego terminu wykonania dostawy.

9.    Postanowienia końcowe:

a.    Niniejsze, OWS podlega prawu polskiemu

b.    Nieważność, któregokolwiek warunku niniejszych OWS nie wpływa na ważność pozostałych OWS.

c.     Wszystkie spory wynikające z umowy sprzedaży Towarów będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedawcy.

d.    PSB Mrówka zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu. Do zakupów dokonanych przez wejściem w życie zmian zastosowanie znajduje Regulamin w brzmieniu obowiązującym w dniu dokonania zakupu.